Ринкова економіка стимулює розвиток конкуренції. Як тільки якась ідея починає приносити комусь дохід, її тут же запозичують інші і складають конкуренцію. Від цього нікуди втекти. Ще якихось 10 років тому Барбершопи в Україні можна було перерахувати на пальцях. Але в один момент цей напрям почав стрімко набирати обертів і перетворився на цілу культуру чоловічого догляду. Нині у кожному місті, кожному районі є кілька барбершопів, яким доводиться конкурувати між собою.


Але чи це означає, що відкривати новий барбершоп не має сенсу? Зовсім ні. Потенціал є і його ще багато, тому що дедалі більше чоловіків відмовляються від походу до звичайної перукарні. Більше того, навіть якщо в одному районі зосереджена досить велика кількість барбершопів, варто вивчити питання, чи можливо прямих ваших потенційних конкурентів не так вже й багато. І все, що потрібно - це просто вигідно відрізнятися.

Конкуренція – це добре чи погано?

Скажімо так – є плюси та мінуси. Серед плюсів – конкуренти розвивають ринок та клієнтів, привчають до якихось послуг чи процедур, підвищують привабливість галузі, мимоволі підкидають ідеї. Серед мінусів - конкуренти можуть демпінгувати, переманювати кваліфікований персонал, а жорстка конкуренція може обрушити той чи інший ринок товарів чи послуг.

Звісно, ​​хотілося б бути єдиним у своїй сфері, встановлювати свої правила та ціни. Але нині у цій сфері це неможливо. До того ж, зовсім не обов'язково "знищувати" своїх конкурентів. Конкуренція стимулює бізнес до розвитку та вдосконалення. Виграє при цьому звичайно клієнт. У конкурентній боротьбі всі намагаються дати клієнту більше, щоб він вибрав вас, а потім повернувся знову.

Отже, що потрібно знати про конкуренцію?

Перше – не всі перукарні у вашому районі є вашими прямими конкурентами. Звичайна перукарня давно не є конкурентом Барбершопу. Так як Барбершоп – це насамперед філософія, атмосфера, комфорт. Чоловіки вже звикли розвалитися в барберському кріслі зі стаканчиком якогось напою. До того ж лише в барбер кріслі зручно робити догляд за бородою, а кількість бородатих чоловіків за останні роки значно зросла і продовжує зростати. До того ж багато барбершопів відрізняються за цільовою аудиторією: молодіжні, хіпстерські, класичні, класу люкс тощо. Можна розташовуватися в одному будинку, але просто в різних вагових категоріях і при цьому один одному не заважати. Отже, перше, що необхідно зробити - виявити прямих конкурентів.






Друге, тепер необхідно вивчити їх сильні та слабкі сторони, оцінити:


якість послуг - наскільки очікування клієнтів збігаються з отриманим результатом

якість сервісу - від відповіді по телефону до проведення клієнта (насамперед це якість роботи адміністратора)

екстер'єр та інтер'єр приміщення, зручність його розташування, паркінгу та ін. - це також дуже впливає на вибір клієнта

комфорт обладнання та меблів для барбершопу

чистота та дезінфекція в салоні може відігравати ключову роль, оскільки безпека та здоров'я насамперед

загальна атмосфера у барбершопі

рівень фахівців

цінова політика

імідж закладу (нерідко, до речі, імідж "купують" разом із франшизою)




Після оцінки конкурентів за цими критеріями необхідно визначитися зі стратегією конкурентної боротьби. Існує три основні види стратегії:


диференціація - спрямована на відмінності в комплексі послуг та якості обслуговування (наприклад за одну й ту саму вартість що і у конкурентів клієнт отримує більше: додаткова послуга або вищий рівень косметики і т.д.)

перевага у витратах - спрямована на скорочення витрат для цінової конкуренції серед прямих конкурентів (при цьому в жодному разі не на шкоду якості)

фокусування - спрямована на вузьку спеціалізацію послуг - серед стандартних послуг можна сконцентруватися на чомусь те, що може мати попит вузького кола клієнтів (наприклад - кабінет трихології, еспрес догляд і т.д.)





Але необхідно пам'ятати, що треба бути гранично обережним із ціновою конкуренцією, оскільки демпінгу програють усі (крім споживача звичайно, але він навряд чи оцінить це благо). Знижуючи ціни на ідентичні товари чи послуги, можна обрушити ринок і суттєво втратити рентабельність. Повернутися до колишнього рівня цін дуже складно, оскільки домовитися про цінову політику та правила з конкурентами навряд чи вдасться. При цьому ваш успіх буде короткочасним, оскільки конкуренти також змушені будуть знизити ціни, і конкурентна перевага буде втрачена.




Вибір стратегії є індивідуальним рішенням керуючого чи власника та потребує певних знань та швидких рішень. Виграти конкурентну боротьбу можна швидшим розвитком, рекламою, нестандартними маркетинговими ходами, якістю послуг. Необхідно створити у свідомості ваших майбутніх клієнтів вигідні відмінності від таких закладів. А ось використання чорного PR проти своїх конкурентів не принесе довгострокової вигоди, а лише зашкодить іміджу салону.


Хорошим прикладом конкуренції є спорт - виграє той, хто краще, сильніше, швидше. Від себе додамо – і креативніше. Все залежить від вас!

Дівчина-Барбер: 5 причин чому "ТАК"
...
Барбершопи в умовах війни
...
Barber
Barber Kreslo Trade - барбер кресла по лучшим ценам в Украине
read more ⟶
Leave a comment

Please login or register to review